- OGŁOSZENIE O NABORZE:
Powiat Grójecki ogłasza otwarty nabór partnera/partnerów spoza sektora finansów publicznych, w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu dofinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII – Fundusze Europejskie dla nowoczesnej
i dostępnej edukacji na Mazowszu, Działanie FEMA.07.02 Wzmocnienie kompetencji uczniów.
Nabór partnera/partnerów prowadzony jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r.
o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U. 2020, poz. 1079 z późn.zm.).
- CEL PARTNERSTWA:
Wspólne przygotowanie i opracowanie wniosku/wniosków, aplikowanie o dofinansowanie oraz realizacja projektu, w ramach którego przewiduje się realizację działań związanych ze wspieraniem równego dostępu do dobrej jakości kształcenia uwzględniających:
- Rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności niezbędnych na rynku pracy uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych ogólnokształcących.
- Wsparcie szkół prowadzących kształcenie zawodowe w ramach kompleksowych programów rozwojowych.
- Wsparcie edukacji włączającej,
Działania związane z:
- rozwojem kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych uczniów szkół osiągających najniższe wyniki edukacyjne, mające na celu podniesienie świadomości w zakresie planowania ścieżki zawodowej;
- wspieraniem podnoszenia kwalifikacji zawodowych nauczycieli, w zakresie uzupełniającym do wsparcia realizowanego z programów krajowych;
- dodatkowymi zajęciami edukacyjno – wyrównawczymi w zakresie wyrównywania dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego, mającymi na celu poprawę wyników edukacyjnych w szkołach;
- zajęciami dodatkowymi, w tym pozaszkolnymi formami edukacji służącymi rozwojowi kompetencji, umiejętności, uzdolnień oraz zainteresowań uczniów poza edukacją formalną, a także działaniami integracyjnymi dla dzieci migrantów z Ukrainy oraz zajęciami z zakresu edukacji ekologicznej, mającymi na celu podniesienie świadomości dzieci i młodzieży na temat zmian klimatycznych i ich konsekwencji oraz łagodzenia ich skutków i możliwości przeciwdziałania;
- doradztwem edukacyjno - zawodowym dla uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych, maturzystów w wyborze kierunków studiów oraz szkoleniami dla nauczycieli, pedagogów i psychologów w tym zakresie. Doradztwo zawodowe będzie uwzględniać aspekt płci przy wyborze zawodu, zwalczać stereotypy związane z płcią i wspierać promowanie przedmiotów STEM;
- wyposażeniem pracowni przedmiotowych dla szkół, jako uzupełniający element projektu, finansowany wyłącznie w ramach cross-financingu;
- rozwojem współpracy szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe
z otoczeniem społeczno-gospodarczym poprzez m. in. staże uczniowskie, o których mowa w Prawie oświatowym, dla uczniów techników i branżowych szkół I stopnia niebędących młodocianymi pracownikami, a także praktyki zawodowe dla uczniów branżowych szkół II stopnia oraz uczniów szkół policealnych realizowane w rzeczywistych warunkach pracy, tj. u pracodawców lub
w indywidualnych gospodarstwach rolnych, których działalność jest związana z zawodem,
w którym kształcą się uczniowie; - kształtowaniem u uczniów szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy,
w tym w zakresie zawodów przyszłości, zielonej gospodarki czy Przemysłu 4.0 zwłaszcza
w szkołach o najniższych wynikach edukacyjnych; - doradztwem edukacyjno - zawodowym dla uczniów oraz szkoleniami dla nauczycieli, pedagogów i psychologów w tym zakresie;
- wyposażeniem pracowni, w których prowadzone są zajęcia praktyczne, jako element projektu;
- kwalifikowalne do dofinansowania będą działania związane ze wsparciem szkoły w realizacji edukacji włączającej, z wykorzystaniem wypracowanego w POWER 2014-2020 modelu „Dostępna szkoła” w obszarze edukacyjno-społecznym i organizacyjnym.
Powiat Grójecki będzie pełnił rolę Lidera partnerstwa / Partnera wiodącego.
- WYMAGANIA i OCZEKIWANIA W STOSUNKU DO PARTNERA
- działalność potencjalnego partnera musi być zgodna z celami partnerstwa i celami projektu;
- partner w celu wspólnej realizacji projektu zadeklaruje wniesienie wkładu w realizację zadań i celu partnerstwa w postaci wiedzy i doświadczenia, know–how, zasobów ludzkich, zasobów organizacyjnych i technicznych lub finansowych, którymi dysponuje w celu realizacji zadań / działań w projekcie;
- partner będzie odpowiedziany za realizację uzgodnionych i wskazanych zadań. Udział partnera
w projekcie nie może polegać wyłącznie na wniesieniu zasobów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym; - zadania realizowane przez partnera w ramach projektu nie mogą polegać na oferowaniu towarów, świadczeniu usług lub wykonywaniu robót budowlanych na rzecz pozostałych partnerów;
- partner musi posiadać udokumentowane doświadczenie w pozyskiwaniu i należytej realizacji projektów o podobnym charakterze, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego lub innych środków publicznych, realizowanych samodzielnie jako beneficjent (wnioskodawca) lub jako partner lub we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego,
w zakresie zbieżnym z celami projektu; - partner musi posiadać bardzo dobrą znajomość zagadnień z zakresu:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013, ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021- 2027:
- Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027;
- Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021–2027;
- Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027;
- Wytycznych dotyczących warunków gromadzenia i przekazywania danych w postaci elektronicznej na lata 2021-2027;
- Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027;
- Wytycznych dotyczących realizacji zasady partnerstwa na lata 2021-2027 oraz innych kluczowych zagadnień związanych z realizacją projektów/działań o przedmiotowym zakresie.
- KRYTERIA WYBORU PARTNERA
Kryteria dostępu:
Do postępowania i oceny ofert zostaną zakwalifikowane wyłącznie podmioty, które łącznie spełniają następujące wymagania:
- Prowadzona działalności potencjalnego partnera jest zgodna z zakresem i celami partnerstwa.
- Podmiot nie zalega z opłaceniem składek z tytułu ubezpieczeń społecznych, podatków i innych opłat należnych na rzecz Skarbu Państwa.
- Podmiot nie jest wykluczony z możliwości otrzymania dofinansowania na podstawie przepisów odrębnych.
- Podmiot posiada przynajmniej 3 (trzy)-letnie udokumentowane doświadczenie w pozyskiwaniu
i należytej realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego lub innych środków publicznych, realizowanych samodzielnie jako beneficjent (wnioskodawca) lub jako partner, lub we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego, w zakresie zbieżnym z celami projektu,
w szczególności:
- co najmniej dwa (2) należycie zrealizowane projekty (oferent jako beneficjent /wnioskodawca / partner) lub usługa edukacyjna (oferent jako wykonawca), którego uczestnikami były szkoły podstawowe i / lub szkoły ponadpodstawowe, budżet projektów lub wartość usług wynosił (-a) co najmniej 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych) każdy, a projekty obejmowały realizację co najmniej jednego z poniższych zadań:
- szkolenia i/lub zajęcia podnoszące kompetencje i/lub prowadzące do uzyskania kwalifikacji uczniów i nauczycieli;
- doradztwo edukacyjno-zawodowe lub zawodowe dla uczniów
- organizację i realizację dodatkowej oferty dydaktycznej, przyczyniającej się do rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych, przekrojowych
i zawodowych niezbędnych na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych, zielonych oraz rozwijającej talenty i zainteresowania uczniów.
- Jeden podmiot może złożyć tylko jedną ofertę.
- Nie dopuszcza się do udziału w postępowaniu podmiotów wspólnie składających ofertę, tzw. „konsorcjów”.
Kryteria oceny ofert:
- Okres prowadzenia działalności w zakresie zgodnym z celami partnerstwa w okresie przed terminem składania ofert:
- do 3 lat – 0 pkt,
- od 3 do 5 lat – 5 pkt,
- od 5 do 8 lat – 10 pkt,
- powyżej 8 lat – 15 pkt.
- Doświadczenie w realizacji projektów jako beneficjent (wnioskodawca/partner) lub usług edukacyjnych jako wykonawca usługi edukacyjnej, realizowanych we współpracy ze szkołami podstawowymi i/lub ponadpodstawowymi lub na ich rzecz, w zakresie zbieżnym z założeniami projektu:
- do 2 projektów lub usług – 0 pkt,
- od 3 do 5 projektów lub usług – 10 pkt,
- od 6 do 10 projektów lub usług – 20 pkt,
- 11 i więcej projektów lub usług – 30 pkt.
- Posiadanie i wniesienie odpowiedniego wkładu partnera w postaci know-how, potencjału ludzkiego, organizacyjnego i technicznego oraz finansowego niezbędnego do realizacji proponowanych
w projekcie działań – od 0 do 20 pkt. - Proponowany rodzaj i zakres merytoryczny działań - w tym działań edukacyjnych - w projekcie – od 0 do 20 pkt.
- Posiadanie wdrożonej i realizowanej certyfikacji/akredytacji/standardu dotyczącego jakości działań Podmiotu świadczącego usługi rozwojowe, które są potwierdzane przez instytucje zewnętrzne
i podlegają weryfikacji/kontroli/audytowi, potwierdzone stosownym certyfikatem (5 pkt. za każdy z posiadanych certyfikatów; maximum 15 pkt.);
za certyfikaty takie zostaną uznane certyfikaty spełniające wymagania (pozytywnie zweryfikowane) przez PARP na potrzeby wpisu jednostki do Bazy Usług Rozwojowych (BUR):
- Certyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) –
w zakresie powiązanym ze świadczeniem usług rozwojowych lub równoważny – 5 pkt, - Standard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0 lub równoważny – 5 pkt,
- Certyfikat VCC Akademia Edukacyjna lub równoważny – 5 pkt,
Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie w/w certyfikatu (-ów) / akredytacji powinna zostać dołączona do oferty.
- SPOSÓB PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY
Podmiot ubiegający się o wybór Partnera w procedurze konkursowej jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej „za zgodność z oryginałem”):
- Wypełniony „Formularza oferty” – zgodny co do treści - z wzorem dołączonym do ogłoszenia.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru (np. KRS, CEIDG) lub odpowiednio wyciąg z właściwej ewidencji potwierdzający formę organizacyjno–prawną podmiotu, osoby uprawnione do reprezentowania i zasady reprezentacji podmiotu.
- Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające, że oferent nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
- Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika US potwierdzającego, że oferent nie zalega
z opłacaniem podatków i opłat. - Oświadczenie podmiotu składającego ofertę potwierdzające, że Podmiot nie jest wykluczony
z możliwości otrzymania dofinansowania na podstawie przepisów odrębnych. - Oświadczenie podmiotu składającego ofertę o gotowości wniesienia wkładu własnego zgodnie
z zasadami określonymi w dokumentach programowych. - Inne dokumenty, oświadczenia i informacje wymagane lub mogące mieć znaczenie.
- TERMIN, MIEJSCE I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT oraz WYBÓR OFERTY:
- Ofertę wraz z załącznikami należy przedstawić w języku polskim w formie pisemnej lub formie dokumentu elektronicznego (tj. oferta wraz z wymaganymi załącznikami) podpisanego przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego, wg. wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia.
- Oferta powinna zawierać wszystkie informacje zgodnie z wymaganiami ogłaszającego wobec partnera i zakresu oferty określonymi w niniejszym ogłoszeniu.
- Oferta oraz wszystkie oświadczenia składane w ramach konkursu powinny być podpisane przez osobę/osoby upoważnioną/-e do reprezentowania podmiotu, zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu lub na podstawie pełnomocnictwa (pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty).
- Oferta powinna być podpisana w sposób umożliwiający identyfikację osoby składającej podpis (np. czytelny podpis składający się z pełnego imienia i nazwiska lub podpis nieczytelny opatrzony pieczęcią imienną) lub podpis elektroniczny.
- Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć:
- w formie pisemnej (osobiście lub korespondencyjnie) w zamkniętej kopercie z oznaczeniem podmiotu oraz opisem: „Oferta w konkursie na wybór partnera do projektu w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII – Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu, Działanie 07.02 Wzmocnienie kompetencji uczniów”, na adres ogłaszającego konkurs: Powiat Grójecki, ul. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec.
lub
- w formie dokumentu elektronicznego (tj. oferta wraz z wymaganymi załącznikami) podpisanego przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego, przesłać jako załącznik do wiadomości (np. w formacie pliku: *.pdf, *.doc, *.jpg, *.zip, *.7zip lub podobnych) na adres e-mail: starostwo@grojec.pl, w tytule wiadomości
(e-mail’a) podając: nazwę oferenta oraz informację „Oferta w konkursie na wybór partnera do projektu w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII – Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu, Działanie 07.02 Wzmocnienie kompetencji uczniów”.
- Termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w terminie 21 dni od dnia opublikowania ogłoszenia tj. nie później niż do dnia 18.08.2023 r. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
- Po upływie terminu składania ofert, Komisja Konkursowa dokona ich otwarcia, następnie przeprowadzi czynności badania i oceny złożonych ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej/ych.
- Spośród ocenionych ofert wybrana zostanie oferta, która spełniała wszystkie wymogi formalne
i uzyskała najwyższą liczbę punktów w poszczególnych kryteriach oceny ofert przyznanych przez członków Komisji Konkursowej. - Ogłaszający zastrzega sobie prawo do wyboru jednego i/lub więcej niż jednego Partnera spośród oferentów z najwyższą ilością punktów w kryteriach oceny ofert.
- Wybranemu Podmiotowi/Podmiotom Ogłaszający konkurs zaproponuje zawarcie umowy partnerskiej, która w sposób szczegółowy określi:
- przedmiot porozumienia albo umowy;
- partnera wiodącego uprawnionego do reprezentowania pozostałych partnerów projektu;
- prawa i obowiązki stron;
- zadania lidera i partnera/partnerów oraz zakres i formę udziału poszczególnych partnerów
w projekcie, w tym zakres realizowanych przez nich zadań; - zasady zarządzania projektem, sposób przekazywania dofinansowania na pokrycie kosztów ponoszonych przez poszczególnych partnerów projektu, umożliwiający określenie kwoty dofinansowania udzielonego każdemu z partnerów;
- sposób postępowania w przypadku naruszenia lub niewywiązania się stron z porozumienia lub umowy;
- oraz inne kluczowe kwestie związane z realizacją projektu zgodnie z wymaganiami dokumentacji konkursowej.
- W sytuacji niewyrażenia zgody na zawarcie umowy na warunkach określonych przez ogłaszającego w propozycji umowy partnerskiej przez wybranego partnera, ogłaszający konkurs zastrzega sobie prawo do wyboru partnera spośród pozostałych podmiotów, które złożyły oferty w niniejszym konkursie i uzyskały kolejne lokaty na liście rankingowej.
- Oferenci, którzy złożą oferty niezwłocznie zostaną powiadomieni o wynikach konkursu za pośrednictwem poczty elektronicznej (adres wskazany do kontaktu). Informacja o wynikach konkursu / informacji o podmiotach wybranych do pełnienia funkcji partnera zostanie także podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej Powiatu Grójeckiego (www.grojec.pl),
w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Grójeckiego oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Grójcu - Dane osób do kontaktu w sprawie naboru: Adam Pietrynik , tel. 48 665 11 68, e-mail: adam.pietrynik@grojec.pl
- PROCEDURA ODWOŁAWCZA:
- Od decyzji o wyborze partnera, podmioty, które złożyły ofertę, mają możliwość wniesienia odwołania w terminie 3 dni od dnia publikacji wyniku naboru na stronie internetowej ogłaszającego i/lub przesłania informacji o wynikach konkursu za pośrednictwem poczty elektronicznej. Decyduje data wpływu odwołania do ogłaszającego konkurs.
- Podmiot składa odwołanie w formie i w sposób jak dla złożenia oferty.
- Odwołanie rozpatrzy Komisja Konkursowa. Rozstrzygnięcie odwołania jest ostateczne.
O rozstrzygnięciu odwołania wnoszący odwołanie zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej. - W przypadku uwzględnienia odwołania, jeżeli ten fakt będzie miał wpływ na kształt listy rankingowej wybranych partnerów zostanie ona zmieniona, a informacja ta zostanie niezwłocznie przekazana oferentom za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz opublikowana na stronie internetowej Powiatu Grójeckiego (www.grojec.pl), w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Grójeckiego oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Grójcu
- DODATKOWE INFORMACJE:
- Ogłaszający zastrzega sobie prawo do negocjowania zakresu i warunków realizacji projektu, rozstrzygnięcia niniejszego konkursu bez wyboru żadnego z oferentów / partnerów oraz unieważnienia konkursu w każdej chwili bez podania przyczyn.
1. Uchwała w sprawie ogłoszenia naboru.pdf (50 KB)
4. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do ogłoszenia.docx (23 KB)
4. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do ogłoszenia.pdf (180 KB)